28 päivän liikuntahaaste alkaa 3.10.

Haastamme kaikki vidalaiset ja korsolaiset mukaan liikuntahaasteeseen, jonka tavoitteena on liikkua 28 päivää putkeen! UKK:n liikuntasuositukset aikuisille suosittavat liikkumista ihan jokaisena päivänä: hikoilua useamman kerran viikossa, kehonhuoltoa ja lihaskuntoa kahdesti viikossa. Haastamme sinut nyt toteuttamaan tuota suositusta 28 päivän ajaksi ja huomaamaan eron omassa jaksamisessa.


Haasteen toteuttamiseksi et tarvitse salikorttia tai erityisiä välineitä, vain reippaan asenteen oman liikuntamäärän lisäämiseen Liikkuminen joka päivä ei tarkoita salitreeniä 7 päivänä viikossa, vaan vaihtelevasti aerobista, voimaharjoittelua, arkiliikuntaa ja kehonhuoltoa.


Liikuntahaasteen voit toteuttaa viikkotasolla esimerkiksi seuraavanlaisesti:


MA voimaharjoittelu koko kropalle TI 45min kävelylenkki KE jumppa / uinti / hölkkä TO 30min kehonhuolto tai taukojumppa PE voimaharjoittelut koko kropalle LA 45min kävelylenkki SU 15min vatsatreeni


Tai


MA jumppa / uinti / hölkkä TI voimaharjoittelu yläkroppa KE 30min kehonhuolto tai taukojumppa TO voimaharjoittelu alakroppa PE jumppa / uinti / hölkkä LA 45min kävelylenkki SU voimaharjoittelu koko kroppa


Jos haluat todella buustata syksyyn energiaa, voit ottaa mukaan myös ekstrahaasteet: 28 päivää ilman alkoholia ja 28 päivää vähintään 8h yöunta. Lupaamme, että huomaat lokakuun lopussa eron omassa jaksamisessa ja energiatasossa! Voit käyttää tämän viikon liikuntahaasteen suunnitteluun ja maanantaina mennään.